“Zorgt de onderdoorgang Vierpaardjes voor een toename van het verkeer?”
De verwachting is inderdaad dat het aantal verkeersbewegingen zal toenemen. Door de onderdoorgang nemen we een “weerstand” (gelijkvloerse spoorwegovergang) uit de route weg, waardoor dit een prettigere rijroute wordt. Daardoor is het logisch dat het verkeer toeneemt. Met een verkeersmodel is een voorspelling gedaan over deze toename. Het verkeersmodel geeft hoofdzakelijk inzicht in intensiteiten op de hoofdwegenstructuur (Vierpaardjes, Kaldenkerkerweg e.d.) Het wegennet zoals het er nu ligt is geschikt voor de verwachte toename.
In 2019 is er een verkeersmeting uitgevoerd op de Vierpaardjes, Guliksebaan, Onderste Molenweg en de fietsdoorsteek richting de Willem van Bommelstraat. In 2022 zal in de omgeving van de onderdoorgang opnieuw een verkeersmeting worden uitgevoerd. Na oplevering van het project zullen we de verkeerssituaties blijven monitoren.
De verwachting is inderdaad dat het aantal verkeersbewegingen zal toenemen. Door de onderdoorgang nemen we een “weerstand” (gelijkvloerse spoorwegovergang) uit de route weg, waardoor dit een prettigere rijroute wordt. Daardoor is het logisch dat het verkeer toeneemt. Met een verkeersmodel is een voorspelling gedaan over deze toename. Het verkeersmodel geeft hoofdzakelijk inzicht in intensiteiten op de hoofdwegenstructuur (Vierpaardjes, Kaldenkerkerweg e.d.) Het wegennet zoals het er nu ligt is geschikt voor de verwachte toename.
In 2019 is er een verkeersmeting uitgevoerd op de Vierpaardjes, Guliksebaan, Onderste Molenweg en de fietsdoorsteek richting de Willem van Bommelstraat. In 2022 zal in de omgeving van de onderdoorgang opnieuw een verkeersmeting worden uitgevoerd. Na oplevering van het project zullen we de verkeerssituaties blijven monitoren.